Als leraar wil ik een voorbeeld zijn, iemand die betrokken is bij zowel de academische als de persoonlijke ontwikkeling van de leerling.

Leerlingen benader ik  met optimisme en vertrouwen. Dat vormt de basis voor persoonlijke groei. Door de verdieping in mijn vak, het klassieke denken, ontstaat ook eigentijdse inspiratie. De ideeën van bijvoorbeeld Aristoteles of Cicero opnieuw formuleren, toepassen en betekenis geven, dat is verrijkend. Steeds blijkt weer hoe de klassieke denkers veel stof tot nadenken geven.

Naast inhoud hecht ik aan sterke didactiek. Door activerende werkvormen stimuleer ik de leerling of student om zelf na te denken en zich de stof grondig eigen te maken. Discussie, voordrachten en essays schrijven zijn daarbij van groot belang. In deze uitdagende sfeer wordt elk antwoord op de proef gesteld door de docent, maar ook door de mede-studenten.

Ervaring

  • Mede-oprichter & docent Stichting Landmerk
  • Docent klassieke talen Gymnasium Apeldoorn
  • Mede-oprichter & docent Grieks en Latijn Utrechtse School voor Klassieke Talen

Opleiding

  • MA Lerarenopleiding Griekse en Latijnse taal en cultuur, Universiteit van Amsterdam (augustus 2015)
  • MA Classics and Ancient Civilizations, Universiteit Leiden (2014)
  • BA Griekse en Latijnse Taal en Cultuur, Universiteit Leiden (2013)
  • BA Liberal Arts and Sciences, University College Utrecht/University of Exeter (2010), magna cum laude

 

Naam *
Naam